Log in
Thor Header

Outlaw

The Champions: Jarno De Meuleneire van MCLB

Vandaag nummer twee in de reeks van de Kampioenen. Dit keer laten we Jarno de Meuleneire aan het woord.

Thor!

no img


Ik ben Jarno De Meuleneire, 21 jaar, woonachtig te Wortegem-Petegem en ik behaalde de titel bij de Nieuwelingen MX2 in MCLB

Om de titelstrijd samen te vatten in twee woorden zou ik zeggen: “spanning troef”.

Na de eerste proef stond ik na een reekszege en een tweede plaats aan de leiding. De week nadien moesten we opnieuw aan de bak. In Hamme nam ik in de eerste manche de kopstart en bouwde direct een kleine voorsprong uit, maar na 2 ronden had ik te maken met een afgebroken voetsteun. Ik kon nog enkele punten sprokkelen maar was dus direct op achtervolgen aangewezen. Enkele (gewonnen) proeven later kwam ik in Herzele, na het winnen van de eerste reeks, aan de leiding. De tweede reeks maakte ik halfweg een stuurfout waardoor ik overkop ging. Opnieuw moest ik gaan achtervolgen op mijn grootste concurrent: Stijn Vynckier. 

Ik haalde de wedstrijden nadien enkele mooie overwinningen maar werd hier en daar ook wel eens gehinderd door een gedubbeld rijder. Wat ook bij de sport hoort 

Toen we op de voorlaatste proef kwamen in Zegelsem, telde ik voor de start 8 punten voorsprong. Na twee spannende reeksen, werd ik twee maal tweede en dus ging ik met twee punten voorsprong naar de finale. 

We maakten ons op voor een spannende finaleproef. 

Maar in Pamel, de week voor de finale, ging mijn grootste belager in de fout. Hij bezeerde zich en kon dus niet van start op de finale. 

In Wingene werd ik na nog een overwinning, en 14 reekszeges in totaal, kampioen! 

 Al had ik de titel liever uitgevochten in een rechtstreeks duel, maar dat is nu eenmaal de harde realiteit van de motorsport... 

Mijn mooiste wedstrijd reed ik dit seizoen in Volkegem, waar ik beide reeksen van start tot finish aan de leiding reed met grote voorsprong. 

Al mocht de spannende eerste reeks in Oostrozebeke er ook wel zijn. Waar Stijn en ik in de laatste ronde nog 4 of 5 keer van positie wisselden. Dat zijn de reeksen waarvoor ik motocrosser ben geworden!

Mijn sterkste kant is volgens mij mijn conditie. 

Voor mijn werkpunten moeten we naar de stressfactor. De stress speelt soms parten waardoor ik niet comfortabel op de motor zit. 

Ben met crossen begonnen door mijn stiefvader Koen Merlier. Die was actief, zowel solo als met het zijspan.

Tot dit jaar reed ik niet in een club. Mijn broer, stiefpapap en ik hadden wat privésponsors waardoor we met eigen kledij reden. In 2018 ga ik wel van start in teamkledij. Dit in de kleuren van “MX team Opel Roelandt-Roman”

Ik ga in maart van start bij de Juniores MX2 bij MCLB. Waar ik opnieuw mijn uiterste best ga doen om zo dicht mogelijk te eindigen. Maar vooral op blessurevrij te blijven. 

Fysisch probeer ik 5 dagen in de week bezig te zijn. Als het past met het werk probeer ik af en toe op woensdag met de motor te gaan trainen.

De ganse winter ben ik actief als mekanieker van mijn stiefbroer in het veldrijden, wat ik eigenlijk als een hobby zie. Verder ga ik graag zelf ook fietsen. Deze zomer ging ik nog (al dan niet als trainingsstage) op fietsvakantie naar de Vogezen. Daar kan ik mijn plezier wel in vinden. 

Voor mijn favoriete muziek durf ik terug gaan naar de jaren 80. Ik ben er van overtuigd dat de beste muziek toen werd gemaakt! 

Om mij met eten te plezieren mag er wel een frietje van de frituur bij zijn!

Steun kan ik vinden bij mijn ouders, mijn broer Jonas en mijn vriendin Morgane. Ook mijn vrienden en supporters langs de kant wil ik bedanken! De tips zijn soms van goudwaarde! 

Voor dit jaar wil ik ook de sponsors: Gaby Maes met DM ramen en deuren en Isodec nog even bedanken voor de financiële steun. En zeker ook Honda Racing Dirk Tanghe voor de service zowel in de week als in het weekend! 

Ik rij al met de motor van toen ik een jaar of 5 was. Maar pas op mijn 13 reed ik voor het eerst sporadisch wat wedstrijden bij VJMO. Toen ik 14 werd maakte ik de overstap naar de beloften in MCLB. Al leek dit geen groot succes. Na enkele jaren ging het beter en maakte de overstap naar de Juniores, waar ik halverwege het seizoen jammerlijk ten val kwam en mijn nek brak. 

Een operatie en lange revalidatie tot gevolg deden mij beslissen te stoppen met motocross. 

Intussen zijn we 5 jaar later en vorig jaar besefte ik dat ik mijn geliefkoosde sport te veel miste. Daarom besloot ik in 2017 opnieuw een vergunning te nemen, dit bij de Nieuwelingen, en met succes, zo blijkt.

Verder probeer ik mij ten volle te amuseren in wat ik doe, al probeer ik er wel altijd het maximale uit te halen. Daar zal mijn winnaarsmentaliteit wel iets mee te maken hebben... Verliezen wordt niet getolereerd. 

Ik hoop dat blessures in de toekomst achterwege blijven, zodat we nog enkele jaren kunnen door gaan met wat we graag doen: crossen! 

Op naar 2018!

 



20/11/2017 | posted by Stingray

no img
no img
no img
no img
Mx-discountShock TherapyUltimateHPIMxWorldJepfraBakens MotorsportTVE SportsDesmet MotorsportLeon SagaertBud Racinglaurense motorsHaan WheelsPutolineDhondtMxtopshopEmxTrade