MX World

12/10/2011 10:59 - geplaatst door Marcel Dirks

De nieuwe motoren van Honda werden maandag gepresenteerd op het circuit Hondapark in Olmen.
Op het eerste gezicht lijkt er niet zoveel aan de motoren te zijn veranderd maar dat is uiterlijke schijn.
Op technisch gebied is er genoeg veranderd waardoor de nieuwe modellen qua uiterlijk en prestatie zullen opvallen.

Thor it voor meer info en een video van Marco Duerinck


... enkele voorbeelden zijn:
1- een verkleinde(diameter) kettingroller (van 38 naar 34 mm)waardoor de vering meer vrijheid krijgt om te bewegen
2- grotere voetsteunen voor meer stabiliteit en aangepaste kickstarter
3- Unicam motorblok met nieuwe mapping en aangepaste onsteking-settings
4- verlengde Pro-link voor meer tractie en stabiliteit rijwielgedeelte
5- nieuwe dempings settings voorvering(van 4.6 naar 4.8 N/MM
5- unieke progressive steering damper voor stabiel bochtenwerk
6- exclusieve 48mm Kayaba vork (450cc) 250cc (Showa updide-down vering)
7- versterkte buitenpoten van de voorvork
8- nieuwe inductie geharde krukas (levensduur en betrouwbaarheid vergroot)
9- Nieuw gasklephuis met kleinere boring (verbeterde vermogensafgifte en koppelin het lage en middengebied

10- geheel vernieuwde cilinderkop met gewijzigde kanalen en nieuwe uitlaatkleppen

Testpiloot Maarten Govaert heeft met allebei gereden en was zeer onder de indruk van vooral de 250cc die beschikte over een uitstekend verbeterd vermogen onderin.
het bochtenwerk werd des te meer vergemakkelijkt door de stuurdemper.
ook over de 450cc was hij tevreden,genoeg power en even wendbaar,beide vergelijkbaar met de 250cc


More Motocross Videos