MX World

19/09/2011 08:04 - geplaatst door Marcel Dirks

We gaan in de toekomst proberen om op regelmatige basis een interview te plaatsen op de site. Dit kan zowel een topper zijn, maar zoals vandaag iemand uit één van de liefhebbersbonden. We gaan dus van start met Brownie... Thor it voor meer


MX-World:  Eerst en vooral proficiat met je titel bij de Nationalen MX1, het jaar verliep dus perfect voor je? Dank voor de felicitaties! Het jaar liep eigenlijk niet echt perfect. Nadat op het BK in Mons mijn ketting brak en in het motorblok sloeg, heb ik heel wat problemen gekend met de motor. Zo viel ik tijdens de tweede proef van het MCLB- kampioenschap uit en had ik al onmiddellijk een redelijke achterstand! Daarvoor had ik ook al enkele keren uitgevallen met mechanische pech! MX-World: Hoe ben je met de cross in contact gekomen? Mijn vader kwam plots thuis met een PW50 en van het één kwam het andere. Zo ging ik eens kijken naar wedstrijd, dan zelf eens mee rijden, … MX-World: Je kwam dit jaar ook een paar maal in de BMB aan de start, hoe voelde dat aan? Het was een vreemd gevoel. Parcours ben je niet gewoon, je moest je melden aan de ‘welkom’ en soms nood aan parkeerkaart, je kent je tegenstanders niet en je moest een goeie tijd zetten in de trainingen. Dit zorgde toch voor enige onwennigheid. Ook in BMB kende ik het geluk niet altijd aan mijn zijde met uitvallers in Mons, Beervelde en Kester. Na Kester vond papa het welletjes en kreeg ik een nieuwe motor. Na wat aanpassingstijd ging het dan steeds beter en beter. Anderzijds is het super dat je de grote mannen aan het werk ziet waarvan je heel wat kan leren! MX-World: Wat is volgens jou het grote verschil tussen de MCLB en de BMB volgens jou? In BMB gaat het er heel wat professioneler aan toe, wat zijn voor- en nadelen heeft. Zo was het soms moeilijk om mijn ouders bij mij op het rennerspark te krijgen met hun camper. Voordelen: je krijgt er een mooi (technisch) circuit, waar er goed wordt aan gewerkt en je niet de putten van vorig jaar tegenkomt, dat gebeurt bij MCLB jammer genoeg te veel! Ook de tijdstrainingen zijn een groot verschil! MCLB is er toch wel een heel stuk op vooruit gegaan met hun digitale klok en de transponders! MX-World: Is er nog toekomst voor de liefhebbersbonden denk je, en wat met de FAM?
Nja, “FAM”, het gaat tenslotte maar tussen MCLB en VBM meer. Eens VBM’ers niet goed presteren tijdens de eerste wedstrijd, komen ze niet meer af naar de tweede en omgekeerd is dit ook het geval. Ik herinner me nog enkele FAM-wedstrijden van 5 jaar terug, toen werd toch veel meer gestreden voor die FAM-titel. Want toen was je ook de beste liefhebber van het land! MX-World: Wat zijn de plannen voor volgend jaar? Volgend jaar word ik verplicht om de overstap te maken naar de Inters bij MCLB. Tja, dat wordt afwachten maar ik ben voorbereid op het ergste scenario… Priem, Wybo, Seronval en Vanhoe zijn gewoon een klasse te sterk en dan wordt het rijden om niet gedubbeld te worden! Dit is heel wat anders dan dit jaar ! Normaal gezien zal ik ook terug een vergunning nemen bij BMB en zal ik waarschijnlijk bij de Nationalen MX1/3 rijden. MX-World: Bedankt voor het interview en heb je er nog iets aan toe te voegen? Jullie ook bedankt! Graag had ik nog mijn ouders superhard bedankt voor alles wat ze voor me doen, zonder hen mag ik mijn hobby onmiddellijk stopzetten! Gelukkig krijg ik nog heel wat steun van het MC JORICA-team met als hoofdsponsor en teameigenaar Johan Huys uit Sleidinge! Maar zeker ook: firma Verbrugghe met tractoren Massey-Fergusson in Oostrozebeke, schilder- en decoratiewerken Ronny Soenens uit Meulebeke, Vando Motors in Kanegem, Sonja en Marc Verbrugghe. En last but not least, Danny die elke week de motor terug doet blinken, mijn vriendin Hanne die altijd paraat staat en natuurlijk alle SUPPORTERS!!! Thanks! Greetz Brownie ! Jij ook bedankt Niki voor het interview,en het gaat je goed bij de Inters volgend jaar.