MX World

31/01/2019 21:50 - geplaatst door Stingray

Welja, het berichtje was in onze brievenbus gevallen. Maar we lazen het diagonaal, want we publiceren niet alles wat Youthstream kwijt wil. Eerlijk gezegd dachten we dat het weer om een sponsor ging die ze gestrikt hadden. Tot er plotseling overal toeters en bellen begonnen af te gaan. Wij terug naar het initiële bericht. We konden ons wel voor de kop slaan: het bericht vertelde niks meer of minder dan dat Youthstream is overgenomen door sportmarketing bureau Infront uit Zwitserland. 

Waarover gaat het? 

Thorren.

Infront heeft vandaag de acquisitie (verwerving) aangekondigd van Youthstream, de eigenaar van de exclusieve televisie-, marketing- en wereldwijde promotierechten voor het FIM MXGP Motorcross Wereldkampioenschap tot het seizoen 2036.
De overeenkomst heeft betrekking op verschillende andere evenementen, waaronder de Motorocross of Nations van Monster Energy FIM, het FIM WK motorcross, het FIM Snowcross WK, det Europese MX-kampioenschappen en de Motocross of European Nations. Het management Youthstream zal ongewijzigd blijven onder leiding van president Giuseppe Luongo samen met David Luongo als CEO en Daniele Rizzi als COO.

Infront's President & CEO Phillippe Blatter: "We zijn erg blij dat we het Youthstream-team verwelkomen in de Infront Group. Onder het bewezen management en de expertise is het FIM MXGP Motorcross Wereldkampioenschap uitgegroeid tot het belangrijkste evenement in off-road motorsport. Deze actie is een vervolg aan het beheer van het FIM Superbike Wereldkampioenschap van 2007 tot 2012. Deze overname biedt ons opnieuw een piste op lange termijn in de internationale motorsport om onze uitgebreide portfolio verder te versterken. We zullen zeer nauw samenwerken om de fan-experiense, het aanbod en uiteindelijk de groei van de wereldwijde motorcross te v ersterken. "

Youthstream President Giuseppe Luongo : "We hebben dit bedrijf (Youthstream) met succes opgebouwd gedurende meer dan drie decennia. We kijken nu uit naar de verdere ontwikkeling van onze ambitieuze visie op motorcross samen met Infront, een van de leidende spelers in de wereldwijde sportwereld. Deze overeenkomst komt op het juiste moment voor het FIM MXGP Motorcross Wereldkampioenschap en stelt Youthstream in staat zijn internationale ontwikkeling te versnellen. Ik weet zeker dat de synergie die we zullen genereren van groot voordeel is zullen zijn voor de zaken waar we voor staan. "

Julien Ternisien, Vice President Summer Sports van Infront: "Het FIM MXGP Motorcross Wereldkampioenschap is een spannend gebeuren met een duidelijk potentieel om nog verder te groeien. We kijken er naar uit om de sport naar een hoger commercieel niveau te brengen. Dat willen we realiseren via onze uitgebreide media- en sponsornetwerk en onze innovatieve ideeën. We hopen dat dit gevolgd word door een beter mediaverkoop en digitale marketingactiviteiten, waaronder een verdere verbetering van het OGT-platform (vorm van data verdeling, eigen interpretatie redactie) van MXGP-TV voor fans over de hele wereld. "

FIM President Jorge Viegas voegde toe: "De FIM MXGP Motocross World Championship-serie is een van de snelstgroeiende en meest veelbelovende eigenschappen van motorsport. We zijn ervan overtuigd dat de sterke marktpositie, middelen en marketingmogelijkheden van Infront, gecombineerd met de bewezen expertise van Youthstream, de lat nog hoger zullen leggen in termen van groei en populariteit van de serie. "

We hebben de tekst vertaald maar hier en daar moesten we toch ver zoeken om een aanvaardbare vertaling te vinden voor enkele tien-frank-woorden.

Wie of wat is/doet Infront? Zoek dat maar eens uit op hun website, door HIER te klikken. 

Wat zijn de gevolgen van deze overname? Daar hebben we nu eens totaal geen zicht op zie. Wait and see…….