06/03/2019 14:06 - geplaatst door Stingray
Dit is de eerste nieuwsbrief van het vernieuwde zijspanteam Dierckens. Op deze manier wil ik jullie op regelmatige basis op de hoogte houden van het verloop van het nieuwe seizoen met zoveel mogelijk informatie over ons programma, het verloop van het WK en alles wat er in het team omgaat. Dries en Hendrik zullen mij hierbij assisteren.
Lees er alles over onder Thor.
Na de onfortuinlijke crash in de cross der naties van september 2018 en tijdens de lange revalidatie heb ik mij hard ingezet om de negatieve punten van de afgelopen drie seizoenen aan te pakken en om meer structuur in het team te brengen. Stilaan krijgt alles zijn definitieve vorm en ook mijn herstel verloopt goed. Het nieuwe cross seizoen staat voor de deur en ik hoop met wat vertraging weer aan te kunnen pikken. Hierna alvast een focus op enkele nieuwkomers in het team, de nieuwe sponsors en de eerste foto’s van het nieuwe zijspan en de nieuwe uitrusting.
Robbie Bax
Zoals de meeste van jullie al weten heb ik een nieuwe passagier gevonden. Robbie Bax heeft heel wat ervaring op het hoogste niveau en ik ben er van overtuigd dat we samen goeie stappen kunnen zetten richting wereldtop. Een kort overzicht van de WK-campagnes van Robbie:
WK 2008 – 27° met Andreas Clohse
WK 2009 – 14° met Miroslav Knötig/Thomas Morch WK 2010 – 16° met Thomas Morch WK 2011 – 15° met Thijs Derks WK 2012 – 17° met Thijs Derks WK 2013 – 21° met Daniël Willemsen WK 2014 – 9° met Daniël Willemsen WK 2015 – 4° met Daniël Willemsen WK 2016 – 4° met Etiënne Bax WK 2017 – 3° met Daniël Willemsen WK 2018 – 6° met Daniël Willemsen
Wim Derks
Ook voor de mekaniek is er een nieuwkomer aan boord, met name Wim Derks. Wim is zaakvoerder van een heftruck service bedrijf en heeft ook heel wat ervaring in de zijspancross wereld. Hij kent bovendien de ZABEL blokken als geen andere. Intussen hebben we samen het nieuwe zijspan reeds volledig opgebouwd en ik voel dat we een grote stap in de goeie richting gezet hebben....
Update herstel Arne
Op 16 oktober werd ik geopereerd. Hierbij werd de meniscus genaaid en een kruisband reconstructie uitgevoerd. Een revalidatie van 6 maanden werd vooropgesteld. De genezing verliep zoals het hoort en ik volgde steeds nauwgezet het advies van de specialist. Na nieuwjaar kon ik reeds beginnen fietsen en wat later zelfs lopen. Afgelopen woensdag heb ik nu groen licht gekregen om binnen 2 weken de motortraining te hervatten. Het is nu nog wachten op de op maat te maken kniebraces om te kunnen beginnen aan het wegwerken van mijn achterstand in de voorbereiding van seizoen 2019.
Sponsoring
De meeste sponsoren zijn het team trouw gebleven - waarvoor onze oprechte dank - maar er zijn ook enkele nieuwe namen toegevoegd:
• SPIJKSE METAALHANDEL ∙ STROMA bouwteam
• MEOR Mercedes Exclusive Oldtimer Restoration ∙ SANAS sport- en voedingssupplementen
• BAX koper en zinkwerk ∙ KMDESIGN bestickering
• WIM DERKS heftruckservice ∙ JOPA racing products
• KINTRANS transport ∙ BRACKX afsluitingen & poorten
Hieronder het nieuwe zijspan en de kledij voor 2019.
Programma tot Lommel
Het spreekt vanzelf dat ik na vijf maanden herstellen een groot gebrek heb aan motor training en dat ik voorlopig nog niet moet denken aan crossen in competitie verband. De 3 ONK wedstrijden die in Nederland in de weken vóór de GP van Lommel georganiseerd worden zullen we niet kunnen rijden. Samen met Robbie gaan we zoveel mogelijk training inlassen op diverse circuits om de eerste 3 Grand Prix wedstrijden van april (Lommel 07/04 – Talavera 14/04 en Oldebroek 21/04) in de best mogelijke omstandigheden aan te kunnen vatten.