MX World

16/06/2015 07:56 - geplaatst door Marcel Dirks

Enkele dagen na de jubileumeditie van KTM en Yamaha’s presenteert ook Suzuki zijn nieuwe RM-Z250 voor 2016. Lees en kijk er over onder Thor.

Het gaat hier over de RM-Z250 productiemodellen die worden geupgraded met de snufjes van de fabrieksmotoren. Meest in het oog springend zijn de Kayaba PSF 2 voorvork en het S-HAC, het Suzuki Holeshot Assist, wat afgeleid is de van 450 van 2014. De motor werd herzien waarbij gestreefd werd naar een brede powerband, verminderd afremvermogen van de motor en een gewichtsafname. Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC):

Deze is instelbaar naargelang er weinig of veel grip is achter het starthek. Het systeem zorgt er voor dat – samengevat want de technische Engelse termen  zijn wat ingewikkeld – afhankelijk van het gekozen instelling, het ideale vermogen wordt afgeleverd aan het achterwiel, gelet op de omstandigheden. Er zijn eigenlijk drie instellingen. Je kan de S-Hac ook gewoon niet aan zetten. De andere aanpassingen:
Meer dan 80 onderdelen uit de motor warden hertekend, net zoals het neiwe frame en de vering. We willen het U wel uitleggen maar dat heeft geen zin. U zal zeker de gelegenheid krijgen om de Suzuki te testen.