MX World

18/08/2012 22:30 - geplaatst door Marcel Dirks

De Britten weten nu ook wie hen zal vertegenwoordigen in het diepe Lommelse zand. Ze zullen kunnen, of beter gezegd moeten rekenen, op Tommy Searle in de MX1 klasse, op Jake Nicholls in de MX2 klasse en op Max Anstie in de MX Open klasse en laat nu vooral over die laatste enorm veel controversie zijn want hebben de Britten nu net niet iemand als Shaun Simpson? Klik op Thor en lees meer!

Waarom Max Anstie (Gariboldi Honda) en niet Shaun Simpson (Rinaldi Yamaha)? Het antwoord is eigenlijk kinderlijk simpel. Neil Prince, die sinds dit jaar de taak van bondscoach waarneemt voor de Britten, kennen de meeste wel nog als de manager van het ter zielen gegane CAS Honda. Maar de man zit nu ook weer niet stil en werkt nu met zijn bedrijf NP Racing wederom nauw samen met u raad het al Honda. Het is dus voor Neil Prince die het bed deelt met Honda enorm interessant om een Honda piloot een pleziertje te doen. Daarnaast hebben we vernomen dat Neil Prince himself er voor heeft gezorgd dat Max Anstie in Hawkstone Park (Brits Kampioenschap) al kon rijden op de “450 Factory Honda 2011”. Dat is namelijk de motor waarover Anstie ook zal mogen beschikken in Lommel. Leuk weetje over deze wedstrijd in Hawkstone park is dat Anstie tweede werd met twee punten voorsprong in het dag klassement op ,rarara, Shaun Simpson. Heeft dit en dan toch niet de Honda achtergrond van Max Anstie de doorslag gegeven? Alleszins liet Shaun Simpson al weten ontgoocheld te zijn met deze niet selectie en dit vooral vanwege de non-communicatie. Dat verduidelijkt hij met het statement dat hijzelf pas vijftien minuten voor de persconferentie op de hoogte was van de niet selectie.