MX World

08/12/2019 19:03 - geplaatst door Stingray

In een afgeladen kantine op de Heeserbergen in Lommel werd het TBS Racing team voorgesteld. Dit is het geesteskind van Tom Steensels (TBS Conversions) en zijn echtgenote Suvi. Na 20 jaar zelf gereden te hebben en  daarna aan het sleutelen gegaan vond Tom de tijd rijp om vorig jaar met een team te starten. Eentje wat voor 2020  maar liefst 14 piloten - dames en heren - zal tellen.

Credits: MXGrietje

Lees meer onder Thor.



Het team zal zich verspreiden over diverse competities: EMX, Dutch Masters, ADAC, MON, VMCF en JMS. Tom gaat het geheel coördineren en Suvi zal instaan voor de administrtieve opvolging. Van bij de aanvan krijgt het team flink wat support uit de MX-wereld met onder andere steun van:
- Junior construct metaal bewerkingsbedrijf van Christophe en Jess Albrecht.                                                                                                                                                                                   - KTM NL + KTM BE
- Motorex olie en & onderhoudsproducten
- Xtrig triple clamps
- Haan Wheels
- Mittas banden + mousses
- Motomaster braking pads; kdttingen en tandwielen
- HGS uitlaten en dempers
- Twinair luchtfilters
- WP veringen, met service van Solid Suspension
- JVH Design milieu matten
- 2-Face Graphics stickers en banners
- R-Tech plastics
- Progrip brillen
- Alpinestars via Gear2Win
- Circuit handvaten en beschermers
- CRM carbon voor de tanks en de skidplates.

Voor de wedstrijden waar het grote deel van de rijders aanwezig zijn komt de teamtruck er bij. Vanuit die truck zal ook de hospitality geregeld worden. De contractuele rijders krijgen individueel een VW Crafter ter beschikking. Om zich verder te bekwamen krijgen de rijders advies van Werner Dewit. De WP veringtechniek wordt geregeld door Patrick Wienen van Solid Suspension. De motortuning  wordt op maat van de rijder verzorgd.

Het TBS- team is opgebouwd uit contractuele rijders en rijders die een andere vorm van steun genieten. Twee dames gaan het WK rijden: de Zwitserse Sandra Keller en Amber Simons. Twee jongere exemplaren (ondersteunde rijders) gaan het wagen bij JMS. Dat zijn de zusjes Laura en Ashley Albrecht. De samenstelling van de heren is ook internationaal met de Belgen Romain Delbrassine en Jarni Kooij die EMX250 gaan rijden. Dat gaat ook Kevin Simons uit het Nederlandse Well af en toe proberen, maar die richt zich op het ONK en de Dutch Masters. Internationaal ook in de EMX125 met de Portugees (spreekt overigens perfect Nederlands) Afonso (inderdaad Afonso) Gaidao, Cas Valk uit Nijverdal en Yoran Moens uit Kampenhout. Wannes Van De Voorde blijft korter bij huis voor het ONK en de Dutch Masters. Nog een paar ondersteunde rijders gaan nationale of regionale competities rijden zoals de neefjes Sasha en Ilja Rutten bij de MON Inters MX2 en Miael Ratanakul , nieuweling MX2 bij VMCF.

Als je met een team van start gaat, dan is dat niet alleen uit goodwill. Het TBS team heeft zich enkele duidelijke doelstelling aangemeten. Een eerste target is doorgroeien. Het TBS Team wil  respect afdwingen in de MXGP en EMX paddock. Als team in zijn geheel, en met de rijders in het bijzonder.
Tweede target is evolueren. Het team swil haar rijders naar een hoger niveau te brengen. Middels het ter beschikking stellen van de infrastructuur en door hen te steunen waar nodig. De rijders moetn zich volledig focussen op training, wedstrijdvoorbereiding en uiteraard de wedstrijden zelf. Voorafgaand aan het seizoen zal er een groepstraining gehouden worden op een nog aan te duiden locatie in het Zuiden.

Zo te zien is Tom Steensels is een man met een missie. Hij bouwt nu zakelijk aan zijn steeds groeiende bedrijf. Die drive wil hij ook overbrengen op de sportieve structuur. Nu liggen de competities nog op het EMX en de Dutch Masters. Maar daarna wenkt het grote doel: mee dingen in de MXGP-wedstrijden.