MX World

04/04/2014 19:54 - geplaatst door Marcel Dirks

Dat is allemaal mogelijk met de vernieuwde cilinderkop met losse verbrandingskamer. Door een nog beter ontwerp dan origineel is er meer ruimte en een betere flow van het koelwater waardoor de motor koeler blijft, wat ook minder slijtage tot gevolg heeft aan de zuiger en cilinderwand. Een koelere motor kan ook hogere prestaties leveren. Thor it voor meer hierover

Motorschade komt nooit uit en is vervelend voor de portemonnee, bij beschadiging van de binnenkop hoeft ook alléén deze vervangen te worden in plaats van de complete cilinderkop. Daarnaast is het ideaal om met verschillende binnenkoppen  te testen en zo mogelijk meer vermogen te behalen door middel van een hogere compressie en in combinatie met bijvoorbeeld een bepaalde brandstof met een hoog octaangehalte. Door gebruik van een binnenkop met een andere vorm van verbrandingskamer, andere squish-band of ruimte én de juiste afstelling is hoge vermogenstoename mogelijk. O.a. leverbaar voor de volgende modellen: SX 85, 125, 144 en 250. Om direct nog hogere prestaties te boeken raden we u aan het volgende mee te bestellen: -SXS CDI Unit -Factory Exhaust System (Cilinderkop wordt geleverd zonder binnenkop, dit betreft alleen de buitenkop). Klik hier voor het artikel te bekijken/bestellen op KTM-Shop.nl